AktivSchweden utvecklas hela tiden och blir allt bättre, det är vad vi får
höra från våra läsare. Därför fortsätter vi med glädje och ger ut ännu en
fullmatad tidning 2006, för nionde året i rad.
De flesta tyskar kommer till Sverige för att få en aktiv naturupplevelse, av
nyfikenhet, för fiske och för vandring och fjällupplevelser. Många har mer
än ett skäl att resa hit.
Den allmänna bedömningen är att det främst är vår natur, avkopplande miljö,
mångfald av aktiviteter samt städer med spännande kultur och historia som
lockar tyskarna.
AktivSchweden är en turisttidning som med artiklar och annonser bidrar till
marknadsföringen av
Sverige i Tyskland till aktiva tyska turister. Redaktionellt ger
AktivSchweden en positiv bild av Sverige med inriktning på upplevelser av
frilufts- och äventyrskaraktär. Tidningen innehåller även reportage som ska
falla kulturellt och konstintresserade turister i smaken. Sverige profileras
som ”prisvärt resmål” och tidningen ger tips och råd om hur man som turist
kan få ut det mesta för pengarna.
Vårt goda samarbete med TT-Line fortsätter, AktivSchweden kommer som
tidigare att finnas på deras båtar samt bokningskontor i Tyskland.
Under 2006 kommer tidningen att vara med på ett antal mässor, även detta i
samarbete med TT-Line. Preliminärt gäller det följande mässor:
• Ferienmesse i Wien
• Viva Touristika i Rostock
• CMT i Stuttgart
• Dresdner Reisemark i Dresden
• ABF i Hannover
• CBR i München
• ITB i Berlin
• RDA i Köln
• Touristik & Caravaning
• Reisen Camping i Essen
AktivSchwedens upplaga är 25.000 exemplar.
|
|
|